Tuesday, February 10, 2009

Merentas Desa MSSM SHANKER, MEI CHYI JAGUH BAWAH 18 TAHUN


Ravi Shanker dan Lee Mei Chyi masing-masing menjuarai kategori bawah 18 tahun lelaki dan perempuan dalam acara sukan Merentas Desa peringkat negeri Majlis Sukan Sekolah-sekolah Melaka (MSSM), yang berlangsung di Sekolah Kebangsaan (SK) Serkam Darat, pagi semalam.

Shanker, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Pengkalan, Alor Gajah, melakukan catatan masa terbaik 22:52 saat dan Lee Mei

Chyi dari SMK Notre Dame, Gajah Berang, pula mencatat masa 30:49 saat, dalam perlumbaan sejauh enam kilometer itu.

Kedua-dua pelajar itu sekaligus dinobatkan sebagai ‘jaguh’ dalam acara merentas desa peringkat negeri Melaka 2009.

Sementara dalam kategori yang sama bahagian lelaki pula, Morgan Kuhan dari SMK Dato’ Naning yang mencatat masa 23:00 minit mengugguli tempat kedua.

Manakala tempat ketiga dimenangi pelajar Gopie Vishnuderan Gopie dari SMK Seri Pengkalan yang mencatat kepantasan 23:08 saat.

Bagi kategori perempuan pula, naib juara dimenangi Pandia Sudha dari SMK Dato’ Haji Talib Karim yang mencatat 31:13 saat sementara peserta Nur Hanisah Ahrom dari SMK Tinggi Perempuan, menduduki tempat ketiga dengan catatan 32:01 saat.

Seramai 527 peserta dari 64 buah sekolah menengah dan lebih 500 peserta dari 135 buah sekolah rendah seluruh negeri Melaka telah mengambil bahagian dalam acara tahun ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai, Hasan Abdul Rahman telah merasmikan dan melepaskan para peserta di SK Serkam Darat.

Sementara Pengarah Pelajaran Melaka (JPM), Isa Abu menyampaikan hadiah kepada para pemenang. Turut hadir Pegawai Pelajaran Daerah Jasin (PPD), Yusof Ahmad serta ibu bapa dan staf JPM.