Monday, June 30, 2008

RT Taman Bukit Rambai Dapat Sambutan


Rukun Tetangga (RT) Taman Bukit Rambai telah menganjurkan Kempen Derma darah untuk mengisi Tabung Darah di Hospital Melaka(HM). Pengerusi RT, Mohd Taib Hasihim berkat, kempen itu dianjurkan dengan kerjasama Taman Bukit Rambai bermula dari jam 9 pagi hingga 1 tengahari.

Katanya, kempen berkenaan turut mendapat kerjasama dari pihak Hospital Pakar Putra(HPP) bagi mengadakan pemeriksaan percuma terutama membabitkan warga emas. "Pemeriksaan secara percuma itu melibatkan pemeriksaan jantung, kencing manis dan darah tinggi," Mohd Talib berpuas hati dengan kehadiran penduduk setempat lebih- lebih lagi golongan belia yang perihatin dalam memderma darah bagi membantu golongan memerlukan.

"Program seumpama ini akan diadakan dari semasa ke semasa kerana sambutan yang diterima oleh pihak penganjur sangat menggalakkan,"katanya. Sementara itu, menurut jurucakap HPP, langkah pemeriksaan secara percuma itu merupakan salah satu sumbangan amal dan kebajikan pihak HM untuk negeri melaka terutamanya kepada warga emas.