Tuesday, August 12, 2008

Belia Dari DUN Sungai Ramabi Sertai Khidmat Masyarakat

Seramai 103 belia dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai menyertai Program Khidmat Masyarakat di Parit Penghulu dekay sini baru-baru ini.

Program anjuran Kelab Rakan Muda itu dirasmikan Ahli Parlimen Jasin, Datuk Wira Ahmad Hamzah dan turut dihadiri Pengerusi Kelab Rakan Muda daerah Jasin, Mohd Rashidi Mohd Hata.

Menurut Mohd Rasidi, Rrogram yang di adakan itu telah berjaya mencapai matlamatnya dalam memberi kesedaran kepada peserta yang terdiri daripada golongan belia di dalam kawasan DUN Sungai Rambai.

Katanya lagi, disamping menyertai beberapa acara yang telah disusun, peserta juga turut mengambil bahagian program khidmat masyarakat kepada penduduk di parit penghulu.

"Pelbagai program amal telah dijalankan sepanjang kami berada di sini termasuk membersihkan kawasan rumah warga emas,membantu membersihkan rumah ibu tunggal dan orang miskin.

"Di samping itu, kami juga turut membersihkan kawasan perkuburan dan masjid bersama-sama dengan penduduk tempatan,"jelasnya semasa dalam ucapan majlis penutupan program tersebut di sini.

Sementara itu, Ahmad memuji dengan semangat kerjasama dan sukarelawan yang dimiliki oleh setiap ahli kelab tersebut dan berharap ianya akan dapat diteruskan bagi menjadikan golongan belia di kawasan Parlimen Jasin mempunyai wawasan tinggi.

"Saya juga berharap program seumpama ini akan dapat diteruskan di masa hadapan dan Kelab Rakan Muda ini sendiri menyediakan peluang dan ruang golongan muda untuk mereka menabur bakti kepada golongan yang kurang berkemampuan.

"Jika sebelum ini golongan belia sering dikaitkan dengan isu masalah sosial, tetapi pada kali ini kita melihat sendiri isu yang dikaitkan sebenarnya tidak membabitkan semua belia,"Katanya.