Monday, July 14, 2008

KM Rasmi Pejabat UMNO Sungai Rambai.

Ketua Menteri, Datuk seri Mohd Ali Rustam akan merasmikan pembukaan Pejabat UMNO Dewan Undangan Negeri (DUN) sungai Rambai pada jam 1.30 tengahari di pekan Sungai Rambai. Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN) kawasan Sungai Rambai, Hasan Abd Rahman berkata, pembukaan pejabat UMNO itu merupakan salah satu mercu tanda dan kali pertama mencipta kejayaan UMNO selepas 62 tahun penubuhannya khususnya di DUN berkenaan.

Menurutnya, Pejabat UMNO tersebut akan menempatkan 13 Ketua Cawangan Pemuda dan Puteri yang boleh menjalankan kerja-kerja ataupun tugasan dengan selesa dan sempurna."Pejabat ini juga merupakan Pusat Khidmat UMNO, selain membantu lebih 5,000 ahli UMNO dalam DUN Sungai Rambai secara keseluruhannya," katanya kepada Melaka Hari Ini(MHI).

Hasan berkata, pihaknya sedang dalam proses membeli sebuah bangunan baru dalam tempoh terdekat ini dalam usaha menguatkan lagi misi, visi UMNO dalam DUN Sunagi Rambai.Tambahnya, UMNO perlu gagah, perlu bangkit di Pekan Sungai Rambai dan tindakan positif itu juga akan menggalakkan semua parti komponen Barisan Nasional (BN) membuka pejabat di Pekan Sungai Rambai.

"Antara parti-parti komponen itu terdiri MIC, MCA, Parti Progresif Penduduk (PPP) dan Gerakkan serta mereka juga boleh membuka pejabatnya di sini dengan menempatkan ahli-ahli mereka bagi menjalankan tugasan-tugasan penting,"katanya lagi.