Tuesday, July 15, 2008

Pejabat UMNO DUN Sungai Rambai-Jadi Pusat Khidmat Setempat

Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai kini mempunyai sebuah pejabat UMNO selepas kejayaan 62 tahun penubuhan UMNO khususnya dalam DUN Sunagi Rambai.Penolong Setiausaha Perhubungan UMNO Negeri Melaka, Datuk Muhammmad Hidhir Abu Hasan berkata, pejabat UMNO itu akan menghubungkan masyarakat dan menjalankan sebarang aktiviti kemasyarakatan dan menambah bilangan ahli UMNO.

Menurutnya, ahli-ahli UMNO akan mendapat perkhidmatan yang lebih baik dan selain menjaga kebajikan ahli-ahli UMNO. "Bangunan ini menampatkan Wanita, Puteri dan AJK dalam Umno supaya dapat menjalankan kerja- kerja berkaitan parti. "Saya juga berharap parti kompenen Barisan(BN) dalam DUN Sungai Rambai akan membuka sebuah pejabat seumpama ini dalam usaha pejabat seumpama ini dalam usaha memperkukuhkan lagi jentera parti BN pada masa akan datang,"katanya yang mewakili Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali RUstam ketika kepada pemberita dalam satu sidang media hari ini.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kawasan Sungai Rambai, Hasan Rahman brkata, Pejabat UMNO itu akan menempaatkan 13 Ketua UMNO cawangan Pemuda dan Puteri yang boleh menjalankan kerja-kerja lebih sempurna.Menurutnya, Pejabat UMNO itu akan menjadi pusat khidmat UMNO selain membantu lebih 5,000 ahli UMNO dalam DUN berkenaan.

"UMNO perlu bangkit, perlu gagah dan bangkit semula selaras dengan misi dan visi Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Ketua Menteri,Datuk Seri Mohd Ali Rustam,"Katanya lagi.