Thursday, July 3, 2008

27 Pasukan Sertai sukan Melaka DUN Sungai Rambai


27 Pasukan akan bertanding dalam pelbagai acara sempena Majlis Perasmian Sukan Melaka Dewan Undangan Negeri (DUN) sungai Rambai pada 6 Julai depan.

Majlis Perasmian sukan Melaka DUN Sungai Rambai akan disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kawasan Sunagi Rambai, Hasan Abdul Rahman pada 5 Julai 8 malam di Kompleks Jeperun sungai Rambai.

Sebanyak 10 pasukan akan bertanding dalam perlawanan bola sepak, sembilan pasukan pula bertanding dalam acara bola jaring, manakala sepak takraw pula membabitkan lapan pasukan.

Pasukan itu merupakan salah satu acara tahunan yang di adakan bagi mencukil bakat-bakat baru di kalangan ahli- ahli ataupun peserta sebelum di ketengahkan ke peringkat negeri ataupun kebangsaan.

Hasan ketika ditemui memberitahu, lebih 5,000 orang di jangka hadir dalam majlis perasmian itu, di mana persembahan Irama 60an yang turut disertai oleh A' Rahman Hassan dan kumpulan Nirwana akan di adakan.

"Hadiah-hadiah menarik telah pun disediakan oleh pihak penganjur," katanya kepada Sukan Melaka Hari Ini(MHI) ketika di temui di pejabatnya, di sini hari ini.

Jelaskan lagi, program itu mendapat peruntukan RM 10,000 daripada Majlis Sukan Negeri Melaka(MSNM), manakala Jeperun Sunagi Rambai akan menambah lagi peruntukan berkenaan bagi menjayakan program itu.